De eerste dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kirsten Post - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kirsten Post - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

09 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Nou daar zijn we dan. Na een lange reis van ruim negen uur veilig geland op Zanderij. Daarna stond onze pick-up helaas niet paraat dus hebben we een taxi geregeld. Vanwege het Chinese nieuwjaar was het enorm druk op de weg en hebben we er dus wel een uur of twee over gedaan. Eenmaal aangekomen bij ons huisje was de huisbaas er al die we onderweg hadden gebeld. Eindelijk even uitrusten. Even de kast ingeruimd en ondertussen pizza besteld. Daarna lekker afgespoeld onder de douche. Wel even wennen dat koude water!
Vandaag hebben we kennis gemaakt met onze contactpersoon Wim Kousbroek. Hij heeft ons Paramaribo laten zien en waar we wel en niet moeten komen. Ook hebben we samen geluncht. Dat is hier een warme maaltijd. Hij heeft ons ook uitgenodigd voor het vieren van Braziliaans carnaval aangezien hij in een Braziliaanse wijk woont. Super leuk. We hebben ook kennis gemaakt met meneer Romalo. Hij is de directeur van het internaat waar we stage gaan lopen. Hele aardige man. We hebben maandag een afspraak met hem gemaakt omdat Melanie er dan ook is.
Nu gaan we op jacht naar een supermarkt want het toiletpapier is bijna op ;)
Tot gauw,

X

• 10 Februari 2016 - 17:42

Esther:

Hoi Kirsten,

Fijn dat alles tot nu toe zo voorspoedig is verlopen. Aan dat koude water wen je snel genoeg. Succes met wat je gaat doen. Ik ben super benieuwd hoe Suriname is....Nog 5 weken...
    gr..Esther

• 10 Februari 2016 - 20:24

Astrid:

Lieve Kirsten, leuk verslag! Is pizza traditioneel Surinaams eten

• 10 Februari 2016 - 21:54

Jan Evert:

Hoi Kirsten, leuk begin van het reisverslag! We zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen en belevenissen. Maak er een mooie tijd van!
    Groetjes, Jan Evert

• 11 Februari 2016 - 13:42

Bauke:

Hoi meid!

Ook leuk om zo wat van je te horen. Leuke tekst hoor. Geniet en, we 'appen' xxx Pa

• 15 Februari 2016 - 09:06

Bauke Post:

Hoi Kisten, leuke foto's hoor. Goed om te zien dat julie al wat gaan bekijken. Natuurlijk moet je nog wennen aan het klimaat aldaar. Succes vandaag met het bezoek, de afspraak, bij het internaat. Xxx Pa

• 16 Februari 2016 - 21:41

Dianne Kimmels:

Hey Kirsten,
    Leuk om je verslag te lezen. Ik zal regelmatig kijken of je nieuw berichtje geschreven hebt. Veel plezier daar en geniet.
    Groet Dianne

• 25 Februari 2016 - 09:43

Ines Hukic:

Hallo Kirsten,

Mooi dat het goed gaat. Ik zal jullie berichten lezen. Veel plezier!

Groet,
    Ines Hukic

• 29 Februari 2016 - 12:50

Ronald:

Hoi Kirsten,

even een berichtje van ons.
    Nou, zo te zien gaat het wel lekker en kun je goed acclimatiseren. Mooie foto's.
    Hoe gingen de afspraken en de eerste kennismakingen?
    ja, hier gaat het gewoon door en loopt het allemaal wel.
    Joost heeft alleen zijn enkelbanden (links) beschadigd bij wedstrijd korfbal afgelopen zaterdag.
    En, tuurlijk, gefeliciteerd met je Abraham-oom!

Nou, tot een volgend contactmoment.
    Hou je haaks en veel plezier!!

Lieve groet van ons,
    Marita en Ronald